Ul

Idag har vi varit på ul och det såg fint ut. Dom hittade 7 äggbloser på höger sida och 4 st på vänster sida. Det verkar som att min vänster sida inte funkar riktigt som det ska för där är alltid många fler ägg blosor på höger sida än vänster, men huvud saken är ju att det blir ägg iaf. Så på schemat är lagt såhär

Idag drar jag ner sprutan från 3 st ampuller till 2 st.
Fredag slutar jag med menopur blaningen med ampuller.
Lördag morgon slutar jag med Orgalutarn och på kvällen avslutar jag med Ovitrell kl 21,00
Söndag är jag ledig från alla sprutor
Måndag kl 07,30 skriver vi in oss och gör oss redo för Äggplocket. Sen är det bara att åka hem och vänta tills nästa dag för att ringa och höra hur många som har klarat sig och hur det ser ut. Så vi får se när återförningen blir. Fick en jätte trevlig kvinna för en gångs skull som var vår läkare idag, och det är hon som ska gör äggplocket på mig på måndag. Detta känns faktiskt jätte skönt efter som det är första gången vi har samma läkare på både ul och äp så det känns mycket skönt och ännu bättre att det är en kvinna..

Jag och älskling satt igår kväll och skrev upp lite frågor som vi skulle höra med läkare. Och vi fick svar på de frågor.

* Frågorna  

* Om vi kan bli med barn utan hjälp?
Det finns inget svar till den frågan efter som det är chansen som får bestämma. Det är så mycket som ska passa in. Sperman måste vara i sitt högsta kvalite om det ska gå och just då ska jag ha min äl, så det känns som chansen är ganska liten där.


* Var vi vänder oss om vi vill göra fler försök om detta inte blir lyckat.
Det finns 2 st kliniker i Malmö som vi vänder oss till.


* Om inte äggen och spärman tar sig var det vårt sista försök då?
Om inte ägget och spärman klarar sig tills insättningen så får vi 1 nytt försök.

(men det känns som dom lurar en på den saken. Efter som dom satte in dåliga ägg vårt första försök tidigare, Antagligen bara för att det skulle räcknas väll)

* Om dom kan söva mig på Måndag så jag slipper må som jag har gjort dom andra gångerna.
Det skulle vi säga till sköterskan som ger mig lugnande m.m så lägger dom fram det ifall i fall.. Men vi ska prata om det mer på Måndag.



Nej nu ska jag vila en stund, känner mig jätte trött idag med...


Ha det så bra alla läsare

Kommentarer
Postat av: Mia

Hej på er. Önskar er all lycka denna gången. Hoppas verkligen att det ska gå bra.

Kram Mia- Magnus kusin

2011-04-03 @ 17:14:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0