Söndag

Söndag idag och vaknade kl 8 men var trött så jag gick upp och la mig igen men började spela kort på mobilden. Sen somnade jag. Vaknade kl 10 av att jag hostade som tusan. Tycker tiden går långsamt idag tycker jag. Har även en sak jag ska skriva nu för er läsare. Igentligen skulle jag inte berätta något men efter som att den där "någon" vet om det nu så kan jag skriva ut det. I Måndags (alla hjärtans dag) tog jag ett g test efter som jag blev så nyfiken efter vad svärfar sa =) Gjorde testet som visade positivt. blev osäker så jag gjorde om det på Tisdagen och det visade samma. Åker in på onsdagen och lämnar blod prov och frågar om hemma testen kan ha visat fel. Hon svarade att ja dom kan visa fel i ert fall men det hoppas vi inte på. Ringde tillbaka på efter middagen för att höra resultatel. Sköterskan sa att det var positivt så vi bokade in ett ul som blir den 10 mars. Dom gör ul på Rmc för att kolla så allt stämmer innan dom skickar oss vidare till barnmorskan. Men i fredags kom det man inte vill ska hända blödning =( Ringde till Rmc för att höra mig för. Dom sa att det svarta som hade kommit var gamalt så det kunde man inte räkna men de andra blodet var inte så mycket men de skulle ändå noteras i deras papper. Sköterskan sa att den riktiga mensen var inte bra om jag fick den, men jag skulle ringa dom nu på måndag och berätta hur helgen har varit.
Jag har ju blödit men inte så mycket som min menstration brukar vara så då tycker man ju inte att det borde vara negativt. Har sökt på internet om det och det är faktiskt ganska vanligt att mellan 30-40 % av alla gravida blöder någon gång under sin graviditet. Så man ska ju inte oroa sig. Lättare sakt än gjort. Idag ringde jag till sjukupplyssningen för man tänker ju ändå på det lite. Men sköterskan sa att det kan vara ett blod kärl som har gått sönder m.m men jag skulle inte oroa mig efter som jag blöder inte så mycket som jag brukar göra.
Jag mår bra och inget illa mående har kommit än, men där emot är jag trött och humöret är ju inte det bästa i mellan åt. Men det tillhör ju =). Alla säger till mig njut av graviditeten men HALLÅ vad är det jag ska njuta av?? Jag märker ju inget i prencip än. Folk är konstiga ibland =) Hade varit skojj att veta när ni läsare fick er första tecken på graviditet, när illa måendet kom osv. Så ni får hemskt gärna skriva en kommentar hur ni hadde det i början av ert =) Vill ni vara anonyma är det helt okej =)

Nu ska jag gå och göra lite nytta.. Ha det så bra alla läsare =)

Ps fick även blommar av ett blom bud i veckan som var väldigt roligt =)




Vi är så lyckliga här för eran skull. Blivande farfar, "farmor", farbror och Emma


Kommentarer
Postat av: Anonym

Hoppas att allt går vägen!!! :)

Grattis :)

2011-02-20 @ 14:23:12
Postat av: Diana- barnfotograf & mamma

Jag hade blod när jag var gravid med Nathalie men det var mer brunt än rött. Håller tummarna för att bebis vill gro vidare!



// blivande moster :)

2011-02-20 @ 15:57:47
URL: http://familjenjohanssson.blogg.se/
Postat av: carina

Hade två olika gravidteter... Robban mådde ja toppen han låg stilla nästan hela tiden enda man visste va hos BM då man hörde hjärtljuden ... sprang i trappor till 8mån å dela ut reklam.. Jill shit där visste ja inte först om de råka då ja ta en klunk öl så efter ett tag mådde ja illa å verkligen spydde som en kalv vid andra tillfället då misstänkte ja det.. men hon va som en elitfotbollsspelare ... men kan säga så mycket inte förrän 3-4mån börjar du känna av nått kroppen börjar ju ändra sej för förlossningen å mjölk å allt där tillkommer ..men du ska veta 1:a hjärtljudet du hör lär du sprudla av glädje.... men jill va tröttsam man kände sej som en flodhäst orka inget hehheeh ... men det va värt alla lidande .... jo som du säge humöret kan man ha upp å ner tillhör heheh... sen ditt blod man kan i början blöda lite lite ... men dock ska man berätta det så länge de e ytterst lite lite ska de inte va nån värre fara ... borde avta efter ett tag. sen beror det ju alltid på hur du menar me lite å hur andra menar me lite ..jag menar typ som ett stick i fingret då å då. håller tummarna att de snart försvinner... MEN INGA LYFT än hehehe

2011-02-20 @ 17:26:41
Postat av: nyfiken läsare

Hade mensvärk kring BIM som sedan försvann. Väldigt nära till gråt, speciellt när det gällde djur.

Illamåendet började i v 6+.

Tröttheten kom nog några veckor senare..

2011-02-22 @ 16:57:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0