Fredag

Japp då var det Fredag, tänk vad tiden går. Idag var jag på apoteket och hämtade ut host medicin som läkaren på RMC skrev ut till mig. Vårdcentralen sa att dom inte vågade ge ut något till mig så då får man vända sig till rmc istället. Hade jag inte varit inskriven skulle dom ha skrivit ut kokilane till mig(vet inte hur de stavas). Men nu hade jag inte kunnat använda det iaf efter som jag inte tåler den. Men nu fick jag Mollipect och tycker den är jätte bra faktiskt. Så nu hoppas jag att jag kan få sova min första hela natt sen i Söndags. Ska sova i barn (gäst) rummet i natt för att hoppas på sömmn. Som ni alla läsare kanske inte vet så snarkar min älskade sambo väldigt (MYCKET).

Precis när jag hade kommit in i min djupa sömn i morse  ringer sambon och berättar att han var nära att dö på väg till jobbet. Han och hans kollega skulle köra till sin arbetsplats när en kron hjort dycker upp mitt på vägen, fanns bara en kör fil, mörkt + dugg regn då man knappt ser så mycket ut. kron hjorten var så nära att dom inte hann bromsa. Det enda han kunde göra var att försöka att väja men det hjälpte inte så mycket som man önskade utan körde på gumpen. Antingen flög kron hjorten över till andra körbanan eller så hoppade han över. Den andra bilen som kom hann iheller inte se vad som hände och krockar med djuret. Men som tur va var den bilen en större och högre arbetsbil så han som körde klarade sig men bilen blev skrot, bil föraren kom knappt ut med fötterna. Hade det varit en personm bil hade dom inte överlevt. Hade älskling tagit bort blicken från vägen i 1 sek hade han inte varit här hemma ikväll. Deras bil klarade av att köra till verkstaden men den blev in tryckt i sidan och sido spegelen åkte in i förarens fönster som gick isönder. Så älskling blöde från sin arm. Detta är något som dom har tänkt på hela dagen, Dom kan inte släppa att dom var så nära döden. Tror inte man förstår riktigt vad det är som har hänt fören man själv är med om det. Älskling sa till mig -Tänk om jag hade tittat ner på hastigheten just då eller tittat i spegeln då hade jag aldrig kommit hem igen. Tänk om du är gravid då, Hur förklarar man för barnet att jag dog precis efter du blev till. Det gjorde jätte ont att höra på dom orden. 
Ne uch nu får jag släppa den tanken och tänka på något bättre =)

Idag har jag även trimmat Nickes tassar, efter som det har kommit snö idag så samlas snön under hans björn tassar så gör ju det självklart ont så då får man underlätta det lite för honom =)
Den hunden skulle passa i på en skönhets salong för så mycket han tycker om och bli ompysslad, snacka inte om att bli fönad "han somnar" Men Molle är tvärt om. Han är bara kiklen så hans tassar får man ju inte röra och är rädd för fönen så han är en hund på den biten.

Ne nu blev detta ett längre inlägg än vad det var tänkt. Kanske ingen som har orkat läsa ända hit.
Skriver mer i morgon


*,*,*,*,*SOV GOTT MED ER*,*,*,*,*

Kommentarer
Postat av: Diana- barnfotograf & mamma

Usch vad hemskt det som hände Mange idag. Skar han sig på något eftersom armen blödde? Tyvärr finns det dem Om blivit gravida och snabbt efter har pappan dött i bilolycka :( tragiskt. Men nu ska ni tänka positivt att ingen blev svårt skadad och att han hade änglavakt..

2011-02-11 @ 23:00:43
URL: http://familjenjohanssson.blogg.se/
Postat av: anette

Hej lilla gumman

Bra att du fick hostmedicin. Mattias berättade om olyckan.Han hade nog en skyddsängel. Man ska inte tänka om men det är svårt att låta bli.Vi ses kramar

2011-02-12 @ 00:05:11
Postat av: Marie Rindfalk

Tur att allt gick bra trots allt med Mange och hans jobbarkompis.Krama Mange från oss.

Vad bra att du fick hostmedecin. Den du skrev om Cocciliane Etifen, är inte någon bra hostmedecin, den innehåller till viss del"morfin", och istället för att lösa upp ev. slem så trycker den ner den istället.

Hoppas du har fått sova gott, kramar till er o var rädda om varandra.

2011-02-12 @ 07:28:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0