Äggplock...

Vaknade när klockan ringde i morse, gick in i duchen tog på mig sen åkte vi iväg till sjukhuset..
Fick en bra pakering utanför Rmc vilket som uppskattas mycket just denna dagen. När vi kom och visade vårt rum visade sig att vi fick det rummet vi har fått alla dom andra gångerna =) Dom tog våra uppgifter som vanligt och jag fick lugnande + 2 st panodil. Byta om och gick och kissa + väga mig. Gick in i vårt rum igen och la mig på sängen för att sätta in kanylen i armen. Då kom älskling tillbaka. Vi frågade om jag kunde få bli sövd redan från början efter som det har gjort så ont alla dom andra gångerna, och dom fick ju söva mig efter halva tiden sist. Men dom skulle kolla upp det. När dom kom och hämtade oss frågade vi hur det gick med vår fråga och kvinnan svarade jätte surt men vi söver inte folk här! Men vad var det ni gav mig sist för att jag kommer inte ihåg något plus att ni fick ju väcka mig sist. Men då ha hon att jag hade fått något på P kommer inte ihåg vad det hete, men dom fick se hur jag reagera denna gången. Jag bara tänkte ja ja jätte kul att jag ska få lida som sist. Det är en smärta som man ALDRIG glömmer. Plågeri enligt mig! När vi fick träffa alla andra som fanns i rummet blev det en lättnad efter som alla var kvinnor och dom var super trevliga. Dom kopplade in hcg syre puls och blodtryck. Men när dom skulle sätta på den till pulsen i fingret så gav fingret ingen kontakt så dom fick byta finger. Just det finger dom testade på först har jag haft problem, så fort det har blivit kallt så blir mitt finget helt vitt så jag borde nog kolla upp detta.. När dom skulle börja så gav dom bedövning där dom skulle hålla på. Efter några minuter skrek jag till och började gråta för att det gjorde så förbaskat ont. Läkaren sa till mig att jag skulle försöka andas efter som jag slutade. Det var precis som att mina lunger inte viste hur dom skulle göra. Men läkaren sa till mig att titta på henne och andas in genom näsan och ut genom munnen. 
 Tänkte för mig själv ni skulle ha lyssnat på mig när jag sa ifrån. dom tog ett uppehåll och gav mig mer smärtlindring. Efter de började dom på igen och det gjorde inte lika ont. Det var ändå ganska intressant denna gångn för att jag var klar i huvudet och kunde se och höra allt vad dom sa. Första gången jag kom ihåg hur allt fungerade =) När dom var klara hade dom hittat 15 st ägg. samma som förra gången. Fick komma in i vårt rum och helt plötsligt blev jag jätte trött. Fick vila tills frukosten kom in då som tog bort puls mätaren och syret, men jag tyckte att syret var jätte skönt att ha. Något man skulle kunna ha hemma faktiskt =) Fick ätit och vilat lite till sen fick vi åka hem.. Blev mc på vägen hem. Sen har jag sovit som en stock tills  ca 16,30. Har ganska ont i magne men man hjar ju blivit stuken 15 gånger så de är ju inte så konstigt...

Ska ringa dom i morgon för att höra hur befruktningen har gått..

Men nu ska jag och älskling grilla 

Lägger in lite bilder först från idag idag...

Inte den bästa bilden efter som älskling satt och fjånade sig
















Älskling är glad för att han har fått mat i magne


Kommentarer
Postat av: C

Kram gumman kan förstå man blir sur när de inte lyssnar på en ... sen borde det sett hur det gick förra gången å gett met smärtstillande redan fr början ... men men gjort e gjort å hoppas du mår bättre nu men ja hade stannat hemma nåra dar när du kan ta igen dej för kan inte va så lätt efter sån behandling ...Bilderna så fina ut tom me på dej sk ... syret låg ju bra 99 kanon ... bltr oxå heheeh kram gumman

2011-04-04 @ 21:51:13
Postat av: Diana / syrran

Det var ingen dålig frukost :) skönt att det gick bra och intressant att höra vad som sägs :) ja du glömmer inte att ge oss info när på resultatet när vi är borta ;)

2011-04-05 @ 18:44:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0