Utplocket..

Idag var vi hos läkaren och gjorde utplock (INGET JAG VILL GÖRA OM IGEN)  Morgonen började med att jag vaknade, gick ner och duschade gjorde vid mig iför läkarbesöket fick verken dricka eller äta något på 10 timmar så jag var skit hungrig hela morgonen. När vi kom dit kändes det som ett vanligt läkarbesök när vi satt och väntade på vår tur. När sköterskan ropade upp oss fick vi gå in i ett rum som skulle vara vårt rum. Jag fick värktablett  och 2 st panodil. Fick byta om till jätte sexiga knä strumor och en JÄTTE stor skorta. Under tiden gick sambon och tömde sig. När han kom tillbaka satte som en kanyl i armen på mig som jag aldrig har haft innan men sköterskan var jätte duktig så att jag märkte inte när nålen sattes in, trodde det skulle göra svin ont. Efter det fick vi följa med in i ett rum där vi fick mössor på oss och sambon fick en läkar rock och andra skor på sig. När vi kom in i det andra rummet så fick jag lägga mig ner där som satte på lugn musik (carola). Skötorskorna var jätte trevliga och prata med oss hela tiden. Jag fick inkopplat renat syre, EKG, mätat blodtrycket och finger mätning som innebär mätning av syret i blodet och pulsen. Fick även mer lungnande och smärtstillande. Kommer knappt ihåg vad som hände för jag var helt borta. En sköterska från labratoriumet kom in och sa att den ena skärmen var i sönder så att man kunde se sökandet efter ägget. Men vi fick se på den andra skärmen hur läkaren sög upp vätskan som finns med och runt ägget. I den vättskan hittar man äggen. När han bytte sida av äggstocken hade smärt stillandet slutat verka så det gjorde otroligt ONT så jag fick yterliggare mer smärtstillande i armen. Sambon satt på höger sida precis in till mig och och tårkade tårarna och den otroligt underbara sköterskan satt på vänster sida och pratade med mig hela tiden. Detta tog ca 20 minuter. Efter detta så fick skötorskorna leda mig till en våg efter som dom hade glömt att väga mig. Dom lede mig in till vårt rum där jag fick vila. Frukost blev serverat till oss båda. Vi fick åka hem efter att jag kände mig litte bättre, men jag var otroligt trött hela vägen hem. Nu känner jag mig lite piggaren men ändå inte helt okej. Ont i nedre delen av magen. Ska ringa imån o höra hur befruktningen har gått. Lägger in lite bilder från de vi kom tillbaka till vårt rum.. 


 
Första gången jag har en sånhär i armen

 
Precis kommit in från oprationen



 
Sköterskan har precis tagit bort Syret m.m


 
Vår första måltid på dagen


Nu ska jag lägga mig i soffan igen..
Skriver mer imån då jag känner mig bättre..


Kommentarer
Postat av: FATIMA

jag kan tänka mig att de mackorna smakade smaskens!

2010-11-16 @ 00:53:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0